De Afrikaanse Kwik, Kwek en Kwak en hippo's. - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu De Afrikaanse Kwik, Kwek en Kwak en hippo's. - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

De Afrikaanse Kwik, Kwek en Kwak en hippo's.

Door: BB

Blijf op de hoogte en volg Bram

23 September 2015 | Nederland, Bodegraven

De Afrikaanse Kwik, Kwek en Kwak en hippo's.
Bram was in zijn knollentuintje. Hier in St. Lucia kon hij al vroeg aan de wandel. Dwars door de mooie natuur bij het Estuarium. Diverse vogels werden gespot. Maar het ging nu om beweging. Even wat kilometers maken om alle stijve ledematen weer in soepel te krijgen. Teruggekomen kon ik aanschuiven voor het ontbijt. Monica had vanmorgen weer een veldslag geleverd met de apen. Ze waren nu zelfs met een glazen pot muesli aan de haal gegaan. Maar gelukkig hadden ze ook voor ons nog wat overgelaten. Daarna weer op weg voor een heerlijke wandeling. Die begint voor de prinsesjes echter eerst met een autorit. Het excuus was dat mijn Rina nog een houten giraffe moest kopen. Ik heel nieuwsgierig, vraag hoe groot dat ding wel niet is en in welk schuurtje ik die thuis neer moet zetten. Maar gelukkig, net als de dieren in Mkuze was ook deze al foetsie. Alhoewel, donderdagmorgen hebben ze mogelijk een nieuw exemplaar. Die gasten zitten nu al een boomstam te kerven, ontleden en bij te schilderen. Maar wat een drukte op de weg bij de giraffenverkoper. Beveiliging had de weg afgezet. Dus de auto moest op een parkeerterrein gezet worden. Eerder dan gedacht moesten we aan de wandel. Veel leven en muziek kwamen ons tegemoet. Bram zag een Zulu - dansgroep. Goed voor een foto. Dat was oké. Eerst wat groepsleden apart. Toen de hele groep. En als laatste de drie haantjes van de groep. De Zuid Afrikaanse Kwik, Kwek en Kwak. Het waren wel iets uit hun krachten gegroeide haantjes maar ze zaten wel al onder de veren. Al snel had ik 3 vrienden gemaakt. Zeker toen ze de foto gezien hadden die ik als een ware Bert Haanstra maakte. Kwam er onder het lapje van de chief een mobiel vandaan. Moest ik voor de chief nog een foto nemen met het apparaat dat hij voor de dag toverde. Weer 3 vrienden gemaakt. Ik was schouderklopjes, high fives en een paar mooie foto's rijker. De mensen kwamen voor een soort welfare gebeuren. "Redt de dieren van Afrika". De Afrikaanse Green Peace. Heel veel parken waren vertegenwoordigd. En het werd opgeluisterd door schoolkinderen en mijn drie vrienden moesten ook optreden. Maar wij gingen lekker naar het strand. We hoorden onderweg een nijlpaard. Hij hield zich ook al vakkundig verstopt. We beginnen eraan te wennen. Het was heerlijk weer voor strand, ongeveer 30 graden. Lekker langs de zee gelopen. Wat een golven. Leuke foto's gemaakt. Daarna weer terug. Voetjes schoongemaakt want we hadden hier van het strandwandeling zwarte pootjes gekregen. Oeps, gekleurde pootjes, want die discussie loop zeker nog in Nederland. Hier beginnen ze daar niet aan. Met al die zwarte mensen is dat onbegonnen werk. Het enige wat zij doen om hun gezicht nog niet zwarter te laten worden is hun gezicht rood maken met klei. Op die manier ontwijken zij de discussie! Onderweg weer een vreemde situatie. Een lokale familie zat in het Estuarium. Hapklare brokken. Grote borden die waarschuwen voor de "croks". Gaan die lui vissen en picknicken daar met de hele familie erbij. Het kleedje lag uitgespreid. De tafel gedekt met 5 Zulu's als hoofdgerecht. Een peuter die langs de waterlijn loopt kan als "eenhapscracker" fungeren. Wat een volk die Zulu's. Onderweg nog ff bij m'n vrienden Kwik, Kwek en Kwak langs gelopen. Zij waren net aan het afdansen en wij konden ze niet zien. Het zal een vederlichte dans geweest zijn. Daarna maar weer op de lunch af. Overheerlijke wraps. Je krijgt ze nog net niet cadeau. Nu in het zonnetje de blog aan het bijwerken en ookgenieten van de zon die hier nu al over de 30 graden laat schijnen. Tot laters. Na de "Croks -en Hippo Tour".
En die was heel leuk. Claire was onze chauffeur en schipper. Een andere weergave als Jane bij Jozini Lake. Zij wist heel heel te vertellen en kon veel laten zien. Arenden en reigers. Reigers anders als bij ons. Ze hadden nekken die nog iets langer in een groeimiddel gestaan hadden. Ook veel hippo's. Prachtig zulke beesten en dat onder het genot van een bakje. Er werd goed voor ons gezorgd. De hippo's lagen ruggetje aan ruggetje. Het was warm dus ook zij hielden zich rustig. En het is een gek praatje maar in het Estuarium draait alles om poep. De poep van de hippo's. Dat gaat met grote hoeveelheden het water in. Dat wordt gegeten, ook door de jonge hippo's zelf. En het houdt een heel ecologisch proces op gang. Jullie zien het, we hebben vandaag natuurkundeleraar gehad. Het ging al schemeren toen wij huiswaarts voeren. Nu staan de drie meisjes onder de douche. Ze zijn vandaag vuil geworden van het niets doen. Dus voor mij blogtijd. Ik stap vanavond wel onder de douche. Nadat we onze maagjes weer gevuld hebben. Ik heb voorgesteld om wandelend naar een restaurant te gaan. Maar ik ga dat niet winnen. Na vanmiddag zijn de dames bij het zien van al die hippo's helemaal genezen.

Heel veel leesplezier en we horen graag de reacties van jullie.
Veel liefs, THE BIG 4

• 23 September 2015 - 09:31

Dita:

Wat een geweldige verhalen weer! Wat een indrukken en wat maken jullie veel mee!
    Maar gelukkig voor de prinsessen krijgen ze toch wel weer wat shoptijd en relaxe momentjes en tja Bram....het lukt je toch nog niet helemaal om de dienst uit te maken!
    Groeten vanuit een nattig Katwijk!

• 23 September 2015 - 13:20

Fred,Henri En Alie:

Lieve allemaal, weer zitten genieten van de verhalen. Ook met een schaterlach hoor. Want je kunt er wat van hoor. Je kan wel een keer voordragen op de contactmorgens. Mooie foto,s ook zeg! We zien wel dat jullie nog steeds intens genieten. Heel mooie dagen weer met de intense lieve groetjes van Henri die steeds zegt.....waar blijven ze nou. Eerst nog weer zondag worden en dan nog een paar nachies. Duurt lang voor hem hoor. Dikke knuffel van Hen. Lieve groetjes van hier.

• 23 September 2015 - 16:05

Aria:

Hallo luitjes,
    Wat een gave foto's! Jammer dat er geen Kwik, Kwek of Kwak aan Corretje is blijven hangen.
    Maar goed, anders raken we haar misschien kwijt aan het mooie Zuid-Afrika en kunnen we niet meer lachen om haar belevenissen.
    Hou de dames maar goed in de gaten en genietse nog verders! Dikke kus uit Valkenburg

• 23 September 2015 - 22:22

Judith:

hallo prins en prinsesje,

Wat fijn dat jullie zo genieten van het mooie Zuid Afrika en van de prachtige dieren. en natuurlijk van het heerlijke eten.

Ik denk dat Roel er straks een paar potentiele klanten bij heeft.

Nog heel veel plezier en een dikke kus. gr

• 26 September 2015 - 02:50

Family Barnhoorn:

Goedemorgen allen,

van de ene in de andere verbazing. Blijkt de kikker van gisteren er niet 1 maar 3 te zijn. hahaha. Wat een aangenaam gezelschap moet dat geweest zijn zeg. De TamTam club van Zuid-Afrika. En het is leuk om te lezen dat Areen ook een aantal naamgenoten heeft mogen ontmoeten (ARE(E)Nden, red.). En dan de familie hapklare brok of het zijn dy hard oermensen of a la Crocodile Dundee die de krokodil opwachten en uitschakelen. Hoe dan ook ik zou niet in hun schoenen willen staan (als ze die uberhaupt al aan hebben).

Vanaf hier ook een dikke pluim voor Pa. Het is toch knap dat hij het al zo lang uithoudt met een drietal prinsesjes waarbij hij steeds concessies (in zijn nadeel) moet doen.

Voor nu, genietse nog. Ik ben bijna bij.