Anemonen, internet en "Boeuf de Borgignon" - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Anemonen, internet en "Boeuf de Borgignon" - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Anemonen, internet en "Boeuf de Borgignon"

Door: AB

Blijf op de hoogte en volg Bram

02 Mei 2016 | Nederland, Huizen

Anemonen, internet en Boeuf .
Goedemorgen Nederland, vandaag weer een relaxte dag in Ucluelet ( Ukee ). We gaan weer lekker wandelen op Long Beach. En niet zomaar een wandeling. Nee we gaan voor een perfectie van de eerdere fotoreportage van de zeeanemonen. Alie, Gijs en Bram hebben hier best wel wat tijd mee doorgebracht. Rina was lekker op een rots gaan zitten in het zonnetje. Terwijl wij foto' s van de zeeanemonen maakten, namen de overige toeristen foto's van Rina. Ze zat er bij als het vrouwtje van "Long Beach". Maar zij zorgde ook voor een lekker bakje koffie. Daarna ging de reis verder. Richting Tofino. De meisjes gingen shoppen, souvenirs scoren. De mannen gingen richting het internetcafe. De blog en de foto's hiervoor moesten eindelijk eens naar Nederland. Want wij zijn in Ukee internetloos. Het abonnement is op. Alle capaciteit voor deze maand is verstookt. Na enkele dagen met een steeds langzamer internet kwam Bram erachter dat er iets over een internetverbinding via de satelliet stond. En dat dit met het verzenden van foto's snel verbruikt zou zijn. Dus dan maar naar een internetcafe. Na het harde werken op het terras hebben we daar met z' n viertjes lekker geluncht. De boodschappenvoorraad werd bij de plaatselijke grootgrutter aangevuld en vervolgens zijn wij richting Ukee vertrokken. Op de route vonden Bram en Gijs weer een wandeling. Deze begon al goed. De toegangsweg was afgezet. Dat gebeurt hier wel vaker hebben we gemerkt. Maar bij nader inzien was het weer een stuk oerbos dat ons richting het strand bracht. Het laatste gedeelte ging langs een kloof. Maar bij het uiteinde van de kloof hield ook het pad abrupt op. Het klim- en klauterwerk zou voor Rina niet te doen zijn. Dat wilden we haar schoudertjes niet aandoen. Maar dit pad bleek door locals gebruikt te worden om te gaan surfen. We kwamen nog een enkeling tegen. Het was weer een prachtige natuurwandeling. We vervolgden daarna weer onze weg richting Ukee. Want daar wachtte onze Boeuf de Bourgignon. Het was genieten van dit diner, met een overheerlijk rood wijntje. Een ding is duidelijk, we zijn vroeg uit de veren en gaan met de kippen op stok. Morgen wacht de rit naar Port Alberni met het voornemen om onderweg wild te gaan spotten.
Tot laters, the Canadian 4

• 04 Mei 2016 - 20:53

De Barnies Uit Valkenburg :

Zo goedenavond,

Moet me ff inlezen, want ik loop 5 verslagen achter..sniksnik. Een rustig verslag wederom en wat schetst m'n verbazing voor de verrassing naar Long Breach. Moet echt wel een groot strand zijn, aangezien jullie het wederom met een bezoek vereren?! En dan ma, kan zo stil blijven zitten dat de mensen haar vast voor een standbeeld aangezien moeten hebben... Wij hebben het vanavond welgeteld 2 minuten volgehouden om stil te zijn. Een record!! En klauteren, ik dacht dat dat ma haar favoriete bezigheid was?? Hhiihihi dat heldengedragbhwb ik echt van haar. Nou het doet me goed dat jullie het nog steeds naar het zinnetje hebben. Tot het volgende verslag..