Op naar het hoge noorden - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Op naar het hoge noorden - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Op naar het hoge noorden

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

08 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

7 juli Op naar het hoge noorden!
Lang naar uitgekeken en nu is het zover, vakantie. Om 13.00 uur worden we uitgezwaaid. We laten Katwijk achter ons en komen zonder files de Randstad uit en Amsterdam voorbij. Heerlijk relaxt de polders door. Een verlate lunch gebruiken we bij het Tjeukemeer. Weer op pad gaan we steeds meer noord-oostwaarts. De lucht belooft niet veel goeds. Deze wordt steeds donkerder, de wolken dreigender en deze gaan over in egaal zwart. In plaats van Hoogezand waanden we ons in India.
De moesson brak los. Een tropische verrassing in Groningen, het moet niet gekker worden. Moet ik 62 jaar wachten om in korte tijd zoveel regen te zien vallen. Na 25 minuten moesson en stapvoets rijden klaarde het luchtje op.
We konden onze reis voorspoedig vervolgen. Onze oosterburen hadden geen verrassing meer in petto. Op zoek naar een camping kwamen we in Jade uit. Een rustig en kleine camping, echt Duits, voorzien van raststatte met bier en braadworst. Na de benen gestrekt te hebben hadden we zo' n lekkere kledder witbier verdiend. Het eten hadden we zelf terwijl Moyra de kinderen van een Welsh echtpaar vermaakte. Zij waren net als wij op weg naar Noorwegen. Onder het genot van een slaapmutsje werd plan de campagne gemaakt voor zaterdag 8 juli. Op naar Ribe / Denemarken. De oudste stad van Scandinavië. Daarna was het slapen geblazen B&R in de camper, A&G in de tent.

• 10 Juli 2017 - 21:33

AB:

Guten abend,

Een rustige camping in Jade met een moesson in Groningen...schade (op z'n Duits).
    Na regen komt zonneschijn, ging hier zeker op. Het eerste avontuur zit er dus al op.
    Verheug me nu al op wat er nog meer komen gaat..
    In afwachting van een volgend avontuur.

Groeten uit Brugge