Niet Bram z'n dag, gered door Rina. - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Niet Bram z'n dag, gered door Rina. - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Niet Bram z'n dag, gered door Rina.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

14 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

13 juli: Niet Bram z'n dag, gered door Rina.
Goedemorgen allemaal. Na een heerlijk nachtje bij een temperatuur van 7 graden, ging Bram naar het toilet. Maar het was allemaal een beetje wazig. Bram weet dit aan zijn heerlijke nachtrust, we hebben immers diep in ons thermo puntzakje gelegen. Dan hebben zijn oogjes moeite om open te gaan. Gijs z' n leesbrilletje bleek de dader, maar ja dat kon hij zelf niet zien. Hilariteit bij de dames die deze persoon met opkomende baard en zwarte bril ontwaarde. Hoe zal dat vandaag verder met hem gaan??????
Vandaag richting Vilhelmina. Want we gaan de "Wildernisroute" rijden en steken daarna af naar Noorwegen. De Lofoten belooft nog een hele week regen en daarvoor gaan we ons niet een slag in de rondte rijden. Des te noordelijker we komen, des te slechter en kouder wordt het weer. We gaan richting de fjorden en hoogvlaktes. Maar eerst laten we ons verrassen door de "Wildernisroute".
Maar eerst voordat het zover is gingen we in Ostersund proviand inslaan. Rina, de eerlijkheid zelve zorgt echter voor alarm. Al eerder deze week ging alle bellen rinkelen in een winkel, de zwaailichten bleven nog net uit. Zelfs als zij een winkel binnen kwam. Maar met haar eerlijke uitstraling mocht ze gewoon doorlopen. Nu werden we bij het verlaten van de winkel staande gehouden. Een flinke Zweedse kassier kwam achter ons aan. Wij direct terug de winkel in ging het alarm weer af. Het maakte overuren en Rina bleek gelabeld te zijn. Door de ANWB die kiest voor veiligheid. Voor Bram was dit een aanwijzing om toch ook maar zijn nieuw gekochte afritsbroek te controleren. Het staat zo lullig als je je broek in een volle winkel moet uittrekken. En ja hoor de ANWB had hem ook van een label voorzien. Gered door Rina!!
In Stromsund groeide het idee om bij het VVV te informeren naar de Wildernis-route. Ons werd de zuidroute aanbevolen. De sneeuw op de noordroute was al weg door de vele regenval.
Voordat we op pad gingen hebben we een kijkje genomen in Storms Hembygdsgard in Stromsund. Oude huisjes uit de Samische cultuur. Klein en niet echt comfortabel. Maar de mensen moesten het daarmee doen. Want Lapland had niet meer te bieden.
Vervolgens met alle voorspelde weerberichten zijn we over de zuidroute gegaan tot de camping in Gaddede. Een mooie route om te rijden. Hier een plekje gevonden aan het meer en een hutje gehuurd. Met elkaar maken we ons op voor een koude nacht in Zweden. Tot morgen.

• 14 Juli 2017 - 15:37

AB:

Wat een avontuur weer, hilariteit alom.
    Deze vakantie wordt mede mogelijk gemaakt door de ANWB...hahaha
    Als de ANWB al de alarmbellen laat rinkelen, wat gebeurd er dan wel niet als ze daadwerkelijk in actie moeten komen? Succes gegarandeerd?! Hopen dat dat niet nodig is.
    Uiteindelijk is het dus de Zuidroute geworden...noord, zuid wat maakt het uit. Het zullen ongetwijfeld allebei avontuurlijke routes zijn. Ook nog een beetje cultuur gesnoven....Manmanman wat een trip.

Dre garoeten aan het gehele gezelschap en tot de volgende blog.

ArnieBarnie

• 15 Juli 2017 - 09:50

Areen:

Leuk om zo met jullie mee te reizen. Genoeg te beleven weer. Geniet ervan!