We nemen het ervan in Fister., - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu We nemen het ervan in Fister., - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

We nemen het ervan in Fister.,

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

25 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

25 juli : We nemen het ervan in Fister!
Vanmorgen vroeg was het fjord in een mystieke omgeving veranderd. De damp hing over het water en er heerste een serene rust. Zo'n rust die je nog net even langer in je slaapzakje hield. Maar het weer was te mooi om daar te lang in te blijven. Dus eruit met de geit en na het ontbijtje, inpakken en wegwezen. Daarna kregen we op de route al snel een test. Op de kaart werd een ferrydienst aangegeven van Ropeid naar Sand. Maar in Ropeid geen bordje met de ferrydienst erop. Dus op goed gevoel verder. Kwamen we op een nieuwe weg. Die stond niet op de kaart en TomTom. Ook volgde er een nieuwe brug en tunnel. Ook onbekend bij onze logistieke gegevens. Bleek dat Alie de oudste kaart die zij hadden meegenomen had. Dat verklaarde ook de afgelopen 2 weken een aantal campings die niet meer bestonden en wegen die gewijzigd waren. In 10 jaar tijd kan er veel veranderen. Maar we kwamen wel aan de overkant in Sand. We hadden daarna nog vele kilometers in gedachten. Maar we besloten eerst even koffie te gaan drinken bij het Fisterfjord. Komen we daar op een prachtig plekje terecht bij de haven in Fister. We waren verkocht en bleven daar staan. Heerlijk in het zonnetje, de haakmeissies die de laatste hand konden leggen aan hun dekentje, de jongens nog ff aan de visserij, een loopje doen en vooral lekker luieren.
Ik mag zeggen dat het goed vertoeven was. We mochten goed voor onszelf zorgen, hadden een praatje met onze Zwitserse buurman, een verwoed visser en hadden het tot na zonsondergang reuze gezellig met elkaar.
Vandaag vroeg het mandje in. Morgen moeten we kilometers maken richting de boot in Kristiansand. Welterusten.

• 26 Juli 2017 - 11:31

AB:

Goedemorgen backpackers,

Wat een ontdekking zo richting het eind van de vakantie. Er achter komen dat zo'n beetje het oudste kaartje voor de GijsBram was meegenomen. Is Alie de spinnenwebben en stof op het kaartje niet opgevallen dan. Hahahahaha. Gelukkig zijn er de mannen nog met zo'n 150 jaar (knipoog) aan navigatie ervaring. Succes gegarandeerd.
    Een bijkomstig voordeel is wel dat je tot nieuwe, niet verwachte, indrukken komt. Zo is elke route weer een verrassing op zich. Nadeel is natuurlijk wel dat als bepaalde dingen er niet meer zijn, alles in de soep kan lopen. Nou ja, maakt het wederom een avontuurlijke vakantie.
    Ik begrijp dat jullie nu langzaam gaan afzakken?! Wanneer is de precieze planning om terug in Kattuk an See te zijn?!

Een welgemeende groet.
    ArBar