Cultuur, kilometers en Boeuf! - Reisverslag uit Nieuwveen, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Cultuur, kilometers en Boeuf! - Reisverslag uit Nieuwveen, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Cultuur, kilometers en Boeuf!

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

10 Juli 2017 | Nederland, Nieuwveen

9 juli Cultuur, kilometers en Boeuf.
Vandaag lekker relaxt opgestart. Ontbijtje, spulletjes schoonmaken, onszelf een onderhoudsbeurtje gegeven en natuurlijk Moyra uitgelaten. We zijn weer klaar voor de doorreis. Al snel waren we in Ribe. Een mooi oud Deens stadje waar we tijd voor uitgetrokken hebben. Bram heeft z' n eerste plaatjes geschoten. Een grote kathedraal met verschillende bouwstijlen bepaalt het gezicht van Ribe evenals de oude huisjes, sommigen uit de 15e eeuw. Ook hieraan was te zien dat Ribe een lange historie heeft. Na Ribe is het kilometers maken. Richting de Oostzeekust.
Bij Kolding zochten we de E45 op die ons door het mooie heuvelachtige gedeelte van Denemarken richting het noorden leidde. Vooraf geregeld dat vrijwel alle vrachtwagenchauffeurs vandaag vrij hebben. Bij Randers even ons broodje genuttigd. Als je de uitgestrekte graan en korenvelden ziet kunnen ze hier genoeg broodjes bakken. Daarna ons laatste stuk Denemarken voor vandaag. Hadsund bleek het eindpunt. Een gerieflijk kleine camping met een eigenaresse die nog meer praatte dan ik zelf doet. Het zonnetje was ons gunstig gezind. Het boeltje opbouwen en bruinen. Voor Rina minder, zij bleek direct weer een soort van dartbord voor muggen. Die vonden het weer nodig hun giftige pijltjes op Rina te richten. En dat terwijl we heel veel smeerseltjes tegen muggen, knutten en ander ongedierte aan boord hebben. Na ons diner, Boeuf de Bourgignon, en een slaapmutsje zochten we onze bedjes op om een nieuwe dag tegemoet te slapen.

• 12 Juli 2017 - 00:20

AB:

Wederom een rustig verslagje, echter wel voorzien van wat beeldmateriaal...dat gaat de goede kant op. Waarvan akte.....
    Spijtig om te lezen dat ma als roos word aangezien, is het pa niet dan zijn het wel de muggen die het op haar gemunt hebben....hihihi
    Maar goed, hebben die foto ook nog een doel? Begint er toch op te lijken alsof jullie toekomstige vakantiehuizen aan het fotograferen zijn of zitten jullie in de volgende serie van ik vertrek of zoiets?!

Wens ik jullie nog veel plezier en tot het volgende verslag