Genieten in de natuur - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Genieten in de natuur - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Genieten in de natuur

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

15 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

14 juli: Genieten in de natuur
Vanmorgen al weer op tijd wakker geworden. De baart van 1 week is afgeschoren. Deze gaf 's morgens vroeg toch niet de gewenste aanblik bij een eerste blik in de spiegel. Het was nog net niet schrikken. Daarna rustig aan verder opgestart en alles klaargemaakt voor de rit en wandeling naar de Hallingsafallet ( een 43 meter hoge waterval ) en de 60 meter hoge en 800 meter lange Hallingsa canyon. Deze worden gevoed met het smelt- en regenwater van de Hallingsan rivier. De rit voerde over een smal 20 kilometer lang modderweggetje, en de wandeling over een smal 2,5 kilometer houten pad langs de canyon. De uitzichtpunten op de waterval en canyon waren fantastisch. Het was volop genieten van de mooie natuur en het watergeweld dat deze canyon door de eeuwen heen creëerde. Via de prachtige route 74 kwamen we bij de Formofossen. Weer een denderend waterspektakel. Vervolgens via de E6 langs het Snasavatnet. Wat een mooie omgeving. En het deed ons goed dat we weer in het zicht van het fjord kwamen, Beitstadfjorden. Bij Tua / Terran kamperen wij in het wild. We staan direct aan het fjord. Helemaal prachtig. Naast ons staan een jong Belgisch stel met hun tentje. Zij fietsen door Noorwegen, 6 weken lang. Begonnen in Larvik. Knap hoor, vandaag 85 km. klimmen en dalen vanaf Trondheim. Morgen gaan wij daar naar toe. Zien dat we onder Trondheim komen en een mooi visstekje vinden.
Maar eerst nog de nacht door. We zitten nu gezellig bij elkaar en Gijs ziet er tegenop om naar zijn tentje te gaan. Het is windstil en zijn vriendjes, de knutten, zitten met mes en vork op hem te wachten. Het vergt heel veel voorbereiding om de oversteek te maken. Jullie horen morgen hoe het hem vergaan is.

• 15 Juli 2017 - 20:07

AB:

Goedenavond knutten,

Alereerst wil ik opmerken dat er een schoonheidsfoutje in de blog zit. Het is namelijk baard en geen baart pa,maar ja dat is echt tot op detailniveau. De rode draad door mijn verhaal is dat de blogs overstromen van A-klasse Nederlands. Elke zin zwaarcorrect, kwa opbouw en grammaticaal, maar dit ter zijde het gaat tenslotte over de avonturen die jullie beleven.

Ik zal het voor de rest kort houden, het enige wat ik nog kwijt wil is; "WAAR ZIJN DE FOTO'S!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Hahahahaha