Geen vis in het fjord? - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Geen vis in het fjord? - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Geen vis in het fjord?

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

22 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

22 juli : Geen vis in het fjord?
Vandaag hebben we het plan om de oversteek te maken over de Hardangerfjorden. Weer iets zuidelijker. Proviand hebben we in willen slaan in Gautang. De plaatselijke grootgrutter was niet bepaald een uithangbord voor dit stadje. Het brood was van dagen oud en de benodigde groenten verdienden de naam groen(ten) niet. Dus onverrichter zaken de winkel uit. Dan maar even tanken. Ook dat lukte niet. De pomp was buiten bedrijf. Daarom op zoek naar een stadje met echte winkels en een benzinepomp. We moeten er toch weer een paar dagen tegenaan kunnen. We hebben voorraad en diesel nodig. Dat vonden we na een mooie rit langs de fjord in Oystese. Daarna rustig aan door Northeimsund, de juppenplaats van de regio. Maar ook wel gezellig. In Torvik voer de Ferry voor ons neus weg. De wachttijd kon heerlijk doorgebracht worden in het zonnetje. In Jondal gingen we richting het zuidelijkt deel van het eiland. Daar zou een camping zijn. Althans dat stond op onze kaart. Maar deze camping bestond niet meer. We kregen al een angstig gevoel toen we wat verder het eiland op kwamen. De weggetjes werden steeds smaller maar ook mooier qua uitzicht over het fjord. De viskwekerijen waren talrijk aanwezig. De vissen sprongen op uit het water. Maar de bordjes met het woord camping erop kwamen niet in zicht. Het werd dus wild kamperen bij een oud aanlegsteigertje in Arvika. Al snel kwamen we tot de ontdekking dat dit helemaal geen verkeerd plekje was. Er kon ook gevist worden. Kostje voor de mannen. Maar we konden er niet ons kostje mee vangen.
Gijs had een klein gulletje. Die wil je nog niet in je aquarium hebben. Bram ving een zeesterretje. We konden hengelen tot we een ons zouden wegen, en dat betekent lang hengelen na twee weken vakantie. Er zat geen vis meer in het fjord voor ons. Alles sprong door de lucht bij de viskwekerijen. Wij hadden het nakijken.
Dus toen maar genoten van de zonsondergang. Die was hier heel mooi over het fjord heen. We hebben er weer een mooie dag op zitten. Nu nog een afzakkertje en dan richting ons mandje. Tot morgen.

• 23 Juli 2017 - 00:55

AB:

Zo op het eerste oog een dag vol tegenvallers, maar ook daar slaan jullie je doorheen.
    Tja, de uitdrukking achter het net vissen is dus deze dag letterlijk en figuurlijk op z'n plaats.
    Een ghost camping, ook weer eens wat anders....Zou bijna denken dat jullie in Amerika zijn, bekend om de ghosttowns....maar eind goed al goed met ala afsluiter een alcoholische versnapering.

Het ga jullie goed. Veel plezier nog

• 23 Juli 2017 - 09:34

Areen:

Wat een prachtige foto's en indrukken. Een hele mooie reis. Geniet er nog van!