Van Sunndal naar Saudalsjoan - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Van Sunndal naar Saudalsjoan - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Van Sunndal naar Saudalsjoan

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

24 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

24 juli : Van Sunndal naar Saudalsjoan
We vertrokken deze morgen redelijk op tijd uit Sunndal. Al na een paar kilometer verdaagden we in de tunnels richting Odda. Geen onbekende plaats voor ons allemaal. Nu waren we er echter alleen om inkopen te doen. Net voorbij Odda werden we getrakteerd op de ene na de andere waterval. We hebben geen watervallen gefotografeerd. Anders hadden we overuren moeten maken en een warmgedraaide camera gehad.
Om terug naar Nederland te komen gaan we vervolgens weer verder zuid over. We besluiten om door een voor ons allen onbekend gebied te gaan. Het wordt eerst het Røldal. Veel natuur wordt hier opgeofferd. Veel nieuwe skicentra worden uit de grond gestampt. Hellingen volgeplempt met skicentra en banen. Op zich jammer van zo'n mooi gebied.
Vervolgens laten we ons verrassen door de volgende nieuwe route. Een prachtige, ruwe natuur duikt voor ons op. Het zijn weer de smalle weggetjes die het 'm doen. De route van Røldal naar Sauda / wegnummer 520 - Saudavegen. Volop genoten van de grillige natuur met mooi en helder weer. En van weer enkele tunnels. Voor Gijs wat minder genieten. Wegen die na de aanleg geen asfalteermachine meer gezien hebben en nog altijd even smal zijn of door afbrokkeling hier en daar nog wat gekrompen zijn. Hij moest zijn ogen echt op de weg houden. In de afdaling zat hij gelukkig nog naast mij toen wij een vrachtwagen gepasseerd waren. Deze kwam met hoge snelheid een bocht door gereden en mistte ons op een haar na. Oeps dat ging net goed. Na een lange afdaling kwamen we in Saudalsjoan op de camping aan. We vonden een plaatsje aan het fjord. Het uitzicht werd hierna enkele uren minder. Het was weer tijd voor een Noors buitje. Maar dat kan ons niet deren. By the way, jullie krijgen alleen nog maar foto's die gemaakt zijn met de iPad. Ik kan geen mooie plaatjes meer overzetten van mijn fototoestel. Die houden jullie tegoed.
Hartelijke groeten uit Saudalsjoan. BRAG.

• 25 Juli 2017 - 23:45

AB:

Goedenavond,

Heb gewacht met reageren om anderen de kans te geven dat als eerste te kunnen doen, maar helaas geen reacties...dus daar ben ik weer.
    Pffff wat is dat toch met die buitenlanders, die kunnen echt niet rijden. Weer een bijna ongeval. Missschien maar gewoon de smallere bergweggetjes nemen? Zo te lezen zijn die nog altijd minder gevaarlijk dan de geasfalteerden....nou ja daar moeten ze voor door gaan.
    Voor wat betreft de foto's....die waren toch al minimaal dus dat verandert niet heel veel. Hahahahahahahaha grapje. Des te meer om naar uit te kijken als jullie eenmaal terug zijn.
    Doe nog voorzichtig de komende dagen en tot de volgende blog.

Gr aan de rest van het gezelschap.
    ArBar