Kilometers maken, Duitsers en een bed. - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Kilometers maken, Duitsers en een bed. - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Kilometers maken, Duitsers en een bed.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

26 Juli 2017 | Nederland, Katwijk-Midden

26 juli : Kilometers maken, Duitsers en een bed.
Vanmorgen hebben we de tijd in de gaten gehouden. Afspraak was om vroeg te vertrekken. Het beloofde mooi weer te worden. Maar de hoofdopdracht van vandaag was wel, kilometers maken om in de buurt van Kristiansand te komen. Daar wacht donderdag de bootovertocht naar Denemarken. En die boot wacht niet op 4 Katukkers die Noorwegen in willen ruilen voor Denemarken. Maar goed, we zijn in die opdracht geslaagd. Ook vandaag bleken kaart en Tom-Tom niet meer helemaal up to date. Maar Katukkers zijn wereldreizigers en komen altijd weer op hun bestemming uit. In gedachten hadden we een camping in de buurt van Lindesnes Fyr. Het zuidelijkste puntje van Noorwegen, gemarkeerd met een vuurtoren ( Fyr ). Maar deze camping, Vikingenland, was moeilijker te vinden dan we dachten. Maar toen we er kwamen bleek het met veel van de oude glorie van de Vikingen gedaan te zijn. We zijn uiteindelijk bij de buurman in Spangereid aanbeland. Hier staan wij goed en komen wij het avondje wel door. Vlak op ons lip heeft een Duits echtpaar hun camper nog neer gedumpt. Zo van, dat is mijn kuil. Even verderop is nog heel veel plaats? Zij schuiven nog net niet bij ons aan tafel aan. Gisteren kwam onze Zwitserse buurman nog netjes vragen of hij overpad mocht bij ons. Wij deelden mede dat het onze grond niet was en dat hij welkom was. Maar deze meneer vroeg dit voor de zekerheid, hij had namelijk al enige onprettige ervaringen met Duitse campergasten, die denken dat overal alles voor hen en van hen is. Enigszins geschrokken waren wij wel, hij zag ons toch zeker niet voor Duitsers aan!
Ook is er vanmiddag een mysterie opgelost. Dat van het lekke bed. Alie en Gijs hadden een super hoog opblaasbaar bed gekocht. Dan konden die twee oude, afgetrainde zielen ' s morgens goed overeind komen. Ook zou dat comfortabel liggen. Na 1 nacht sloeg het noodlot toe. Het bed liep leeg, kreeg meer het idee van een waterbed en de twee tortelduiven rolden steeds meer naar elkaar toe. Het record was 3 x oppompen per nacht. Ze gingen er ' s morgens steeds beter uitzien. Maar vanmiddag kwam het lek boven water. We zijn bijna thuis. Maar ze kunnen nog 3 nachten hopelijk goed slapen. Lukt het toch niet, laat ze dan bij thuiskomst voorlopig even met rust.
Morgen praten wij jullie bij vanuit Denemarken.
God kveld, BRAG.
26 juli : Kilometers maken, Duitsers en een bed.
Morgen praten wij jullie bij vanuit Denemarken.
God kveld ( goede avond ) BRAG.

• 27 Juli 2017 - 02:09

Corrine:

Ha vakantiegangers,

Een vakantie ook heerlijk om ff bij te komen, maar dat geld niet voor Alie en Gijs zo te lezen!! Hopelijk kunnen ze thuis weer lekker bijkomen in hun eigen bedje en hebben ze de laatste nachten nog kunnen genieten van hun nieuwe matrasje ;-) hihi.
    Ja die duitsers, wat moet je daar nog van zeggen, het is en blijft een apartje volkje..........
    Nou luitjes, geniet nog lekker van de laatste daagjes, jullie vakantie kan iig niet meer stuk!

Liefs,
    Corneel

• 27 Juli 2017 - 09:16

AB:

God morgen (goede morgen),

Is het de bedoeling dat ik mijn reactie er nu ook dubbel in zet. Hahahaha. Van de TomTom naar een gekopieerd verhaal... of is het de bedoeling dat de lezers verschillen in de tekst moeten aangeven? Zo van wij zijn in de vakantiestemming, zoeken jullie de verschillen. Nee hoor, tot de orde van de dag....Duitsers. Altijd weer die Duitsers. Hebben ze dan niks geleerd van tientallen jaren geleden. Altijd maar dat landjepik en ook nog iets met kuilen. Je weet wat ze zeggen over kuilen...iets met graven en er zelf in vallen. Ik zou de kuil nog wat dieper graven zodat ze er via het dak in en uit moeten. Zo van we zullen het er even bij jullie in (de grond) stampen of zoiets.
    Maar goed jullie hebben dus max kilometers gemaakt en zijn min of meer beland waar jullie naar toe wilden. In ieder geval ruimschoots op tijd om de boot te halen, want ik neem aan dat jullie er ook vroeg uit zijn gegaan om de boot te halen? Zou wat zijn als je je tijd lag te verslapen ondanks alle goede voorbereidingen.
    Gelukkig is het lek ook boven zo richting het einde van de vakantie... kunnen Gijs en Alie ook nog genieten van een goede nachtrust.

Luitjes, het ga jullie goed. Bouw rustig af en nog heel veel veilige kilometers.
    Gr. ArBar