Good bye Norway - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Good bye Norway - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Good bye Norway

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

27 Juli 2017 | Nederland, Naarden

27 juli : Good bye Norway.
Vanmorgen gingen mijn gedachten terug naar het begin van de vakantie. Een tropische verrassing in Groningen. Met een dergelijke verassing komt een een einde aan ons verblijf in Noorwegen. Een nacht met heel veel wind en heel veel regen. Alie en Gijs zijn niet weggewaaid of gedreven. Hun tentje staat nog fier overeind en het bed blijkt nog hard. Zij hebben een ongestoord nachtje achter de rug zonder extra pompwerk. Dit mag als een pluspunt genoemd worden op een trieste regenmorgen.
De regen is geen spelbreker voor Gijs. Hij offert zich op om het kampement op te breken. Het ontbreekt hem aan een helm met twee van die koeienhorens, anders had hij zo voor een stoere Viking door kunnen gaan.
Op de weg richting de boot ook heel veel water. Normaal ligt dat in de fjorden. Nu ligt er ook meer dan voldoende op de weg. Maar Gijs heeft iets met water. Hij laveert ons er goed doorheen.
We kwamen op tijd aan in Kristiansand. Dat werd dus shoppen. Rina was ter plekke alle indrukken vergeten van de afgelopen 3 weken. Zij was helemaal gefixeerd op de winkels. Ff shoppen voor een cadeautje voor Carolina, Arinda en Tiego.
Op tijd voor de boot werden de voorbereidingen getroffen voor de overtocht naar Hirthals / Denemarken. Rina greep terug op de pilletjes tegen zeeziekte. Dat moeten er een aantal geweest zijn als je weet dat ze in een roeiboot al zeeziek kan worden. Maar het pakte goed uit. Monter kwam ze aan de overkant.
We hebben nog iets, van de 1000 km die nog resteren richting Katwijk, af gereden en zijn in Hadsund de camping op gaan zoeken. Dat was op de heenreis goed bevallen en dat zal nu ook wel weer zo zijn.
Nu ik wat tijd over heb kan ik al wat terug kijken op deze vakantie. Dan zijn er zo wat dingen die je te binnen schieten. Allereerst onze (reis) vrienden; Gijs en Alie. Het was weer reuze gezellig met elkaar. Wat hebben we in en om de camper genoten van de rust, natuur en het ongedwongen samen optrekken. Wij gaan een snurkende Alie missen. Onze chauffeurende kok Gijs mag na de vakantie wat ons betreft voor ons blijven koken. En Moyra, de liefste hond v.d.wereld. Drie weken lang verbleef zij met ons in de camper. Hoe lief en gehoorzaam kan een dier zijn!
Drie weken Zweden en Noorwegen. Geen Lofoten, maar daar heeft niemand het meer over.
We hebben gekozen en nadien het weer mee gehad. En dat maakt je verblijf in de natuur er nog mooier op. We hebben zoveel moois mogen zien van wat Noorwegen aan natuurpracht heeft. Dat valt moeilijk te beschrijven.
Nu genoeg voor vandaag. Morgen weer verder zuidwaarts. We melden ons dan voor de laatste keer. Zal waarschijnlijk vanuit Duitsland worden.
Welterusten vanuit Hadsund, vier Kattukse Vikingen op weg naar huis.

• 28 Juli 2017 - 11:01

Hanny En Rob:

Aan alle goede dingen komt een eind.

Maar wees gerust .................. er komen weer nieuwe goede dingen aan!

Geniet er nog maar even van.

• 28 Juli 2017 - 22:33

AB :

Beste Vikingen,

Ik wil jullie een behouden vaart wensen en tot slot nog vele veilige kilometers.
    Ik heb genoten van de reisverslagen.

Tot snel. Gr ArBar

• 30 Juli 2017 - 21:05

Alie En Gijs:

Wij hebben besloten de verslagen niet te lezen tijdens de reis. Maar nu we eenmaal thuis zijn, willen we nog even terugblikken op een voor ons weer onvergetelijke vakantie. We willen hier mee duidelijk maken dat we weer genoten hebben met elkaar. Iedere dag was een feest!! De rust, natuur, schoonheid, maar vooral de vriendschap. GOUD. Bedankt lieve vrienden/reisgenoten, we hebben genoten!!!

Alie en Gijs