Ismangoliso Wetland Park - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Ismangoliso Wetland Park - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Ismangoliso Wetland Park

Door: BB

Blijf op de hoogte en volg Bram

12 September 2015 | Nederland, Katwijk-Midden

Ismangaliso Wetland Park
Goedemorgen Nederland. Weer heerlijk uitgerust beginnen aan de dag met een bakje en de blog. Maar ik was niet alleen op de veranda. Het personeel was druk bezig met het klaarzetten van de lunch. En met het op afstand houden van de apen. Tegen de tijd dat de 3 prinsesjes kwamen had ik de opdracht gekregen om de apen op afstand te houden. Maar dat ging niet echt samen met het bijhouden van de blog. Rina en Areen keken met ogen als schaaltjes toe hoe een aap achter mij langs geslopen was en het kleedje van het mandje met croissants en muffins omhoog tilde. Ging die draak er vandoor met twee muffins. Ik ben dus ontslagen als bewaker voor de apen. Dat komt de blog ten goede. Na een heerlijk ontbijt hadden we snel de spullen gepakt. Nog wat inkopen gedaan om onderweg te eten en te drinken te hebben en vervolgens richting Cape Vidal. Eenmaal de beheerder gepasseerd, een norse neger, die er nog geen zin in had, mochten we het Ismangaliso Wetland Park in. Al snel kregen we de eerste beesten te zien. Areen stopte en onze Corretje maakte aanstalte om uit te stappen voor een foto. De borden aan het begin van het park waren haar ontgaan evenals de aanwezigheid van dieren die Corretje wel lusten. Weer een gulden game drive regel rijker, blijf in je auto. En we hadden de eerste foto's van zebra' s. Dus weer verder het park in. Diverse soorten bokken, wrattenzwijnen, rode duikers zagen we op onze weg naar Cape Vidal. Met onze 4x4 Toyota Voyager reden we diverse loops. Super autootje. Ook stopten we bij een uitzichthut. Buffels en reebokken waren in de verte te zien. Na een drankje ook hier weer verder. Cape Vidal was heel erg winderig. Het zand schuurde je benen en de zee erg onstuimig. In de auto, uit voorzorg tegen jattende aapjes, aten we een broodje. Zo konden we er weer tegen. We wilden de Grasslandloop rijden, maar de regen had eerder de route voor een deel weggespoeld. Dus op naar Mission Rocks. Een rotsachtig gedeelte aan de kust waar we volledig uit ons tuigje waaiden. Verscholen achter een stapeltje rotsblokken wat foto's gemaakt. Ook van een complete regenboog boven de Indische Oceaan. Gauw de luwte van het achterland weer opgezocht troffen we 4 neushoorns langs de kant van de weg. Ook moesten we nog stoppen voor overstekende buffels. Pa buffel keek Areen dusdanig doordringend aan dat zij de behoefte niet had te dicht bij te komen. Nog was onze dag niet op want we moesten nog om boodschappen voor onze reis naar Mozambique/ Ponta d' Ouro.
Na een opknapbeurtje zijn we richting Geert en Freya gegaan. Hier was een leuk samenzijn met een gemêleerd gezelschap. De spareribs, pizza's en het wijntje gingen er best in. Als slagroom op de taart van vandaag hadden we nog een leuke ontmoeting. Twee nijlpaarden kwamen al grazend bij Geert door de straat toen wij weg wilden gaan. Echt te gek hier. Wij hebben hooguit een huisdier in de tuin. Hier is het een heuse hippo. Dat we heel wat aflachen ontgaat jullie niet. Zeker als jullie nog deelgenoot zijn van het feit dat we eenmaal thuisgekomen de auto bij de buren op het erf parkeerden. Oeps foutje! Tijd om naar bed te gaan.

De groetjes van de Big4

• 12 September 2015 - 09:03

Alie En Gijs:

Wat een fantastisch verhaal weer, zit net aan een bakje koffie en snel de computer opstarten, kijken of onze Bram al wat nieuws heeft geschreven. Het eerste wat ik doe, lekker ff lezen je bent je beroep mis gelopen, had schrijver moeten worden. Maar wie weet wordt je nog fotograaf/schrijver :) veel plezier en een dikke kus

• 12 September 2015 - 10:03

Fred,Henri En Alie:

Lieve allemaal,schitterend weer om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Maar wij zitten hier aan de boulevard nu toch wel eenzaam. Onze vaste koffie drinker komt niet.Enne...hoe kun je nou je auto op iemands anders zijn pad zetten? Wij kunnen daar een boek over schrijven zeg! Ha ha. Enne...denken jullie wel aan de kilootjes. Want als we lezen wat er allemaal klaar staat voor jullie.....mmmmmmmm. Heerlijke dag weer met elkaar hoor. Rientje de hightea was super en gezellig. We hebben het over je gehad. Gingen je oren niet klapperen daar? We misten je want je bent er altijd bij. Liefs van hier. Dikke knuf voor jullie.Alie en natuurlijk gr van Fredje en dikke omhelzing van Henneke.xxx

• 12 September 2015 - 10:15

Marco:

Hoi luitjes,

Wat een avonturen! Roel en ik lezen vol jaloezie mee en denken terug aan de reis van vorig jaar. De apen bij Avalone worden wel steeds brutaler zo te horen! Leuk dat jullie de eerste nijlpaarden gespot hebben in de straten van st. Lucia.

En tante Corrine!? Whoehaha! Uit de auto stappen is a very, very, VERY bad idea! Niet meer doen, we willen je wel heelhuids hier terug zien.

Gezellig dat jullie daar zo met de familie van de Wiel optrekken! Hebben jullie alweer die heerlijke spareribs van de Reef & Dunes op?

Liefs!

Marco en Roel

• 12 September 2015 - 10:37

Arjan En Family:

Goedemorgen,

Ik ben eindelijk bij met de verslagen. Wat een proza zeg, er is nu al genoeg voor een half boek. Zoals eerdere reizen al aangegeven, toch maar een carrière overwegen als schrijver nadat u de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt. Wat een verhaal van die apen. En pa, dit bevestigd maar weer dat wij mannen niet meerdere dingen tegelijk kunnen doen

• 12 September 2015 - 13:55

Gijs:

Hello big four,

Vanmorgen tijdens een heerlijk bakje koffie werd mij het reisverslag voorgelezen, ook wel lekker!!
    Ik kon mezelf dus een beeld vormen van wat daar allemaal rondwaart. Geweldig , brutale apen, ja ik kom ze ook regelmatig tegen. Toch laat ik de kaas niet van m'n brood eten dat snap je wel. Heerlijk genoten van een sappig verhaal, we kijken al weer uit naar a new one. Veel plezier met elkaar, maar vooral, geniet van de wonderen van de schepper.

• 12 September 2015 - 16:20

Aria:

Hee lieve familie,

Fijn om weer mee te kunnen lezen en leven! Bram wat zal je je soms op schoolreis wanen (al tellend: 1, 2, en waar is nummer 3??). Hou haar desnoods maar vast aan een tuigje, want Corretje zit wel meer in hogere sferen... Grapje zus ;-)
    Fantastische reis en wat een belevenissen alweer! We genieten mee hier in Valkenburg.

Lieve groet,
    Aria