Ponto 'd Ouro, Pillitje en "heek" - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu Ponto 'd Ouro, Pillitje en "heek" - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Ponto 'd Ouro, Pillitje en "heek"

Door: BB

Blijf op de hoogte en volg Bram

17 September 2015 | Nederland, Katwijk-Midden

Ponto d' Ouro, Pilletje en "heek".
We verlieten jullie voor onze lunch. We hadden beloofd om jullie te vertellen hoe het smaakte. Het werd een top lunch. Met stip op 1. Voldaan richting strand gegaan. Maar toch eerst nog even naar de markt. Rina had wat cadeautjes gezien. En wilde die natuurlijk nog ff kopen. Dus het afdingen kon beginnen. Voor ons gevoel heel goed gedaan, maar dat blijft altijd de vraag. Dachten we klaar te zijn, komt "Pilletje" aangelopen met zijn cashewnoten. Ook vandaag had hij weer een heel verhaal. Veel gelachen met Pilletje en wat randen lichter en 2 zakken cashewnoten rijker was het Pillitje weer gelukt. Wij leerden Pillitje kennen toen hij ons aansprak en vroeg waar we vandaan kwamen. Wij natuurlijk direct in koor roepen; Holland. Zei hij direct daarop Pilletje. Hierdoor waren we toch wel wat van de wijs. Holland en Pilletje, je ziet 4 nette Katwijkers toch niet voor dealers aan. Maar we ontdekten onze misvatting, het was zijn naam. Kwam de vriend van Pilletje langs. Die wist nog wat kraaltjes te slijten aan de prinsesjes. Hè, hè konden we eindelijk naar strand. Het was nog lekker daar. Areen en Corrine gingen voor het luieren. Bram en Rina voor de wandel. Op een mooie locatie maakte een Mozambikaanse jongen wat foto's van de oudjes. Toen hij hiervoor wat randen kreeg was hij de koning te rijk. Hij liep te dansen aan de waterlijn. Het is allemaal niet eerlijk verdeeld. Na deze rustige middag terug naar ons huis op palen. Lekker even verder geluierd op het terras, maar toen moest er ook nog gegeten worden. Dus op naar de overbuurman. Zou hij vis hebben?? En ja hoor hij had heek. Nou moet ik zeggen dat onze kok dit visje lekker klaar heeft gemaakt. Het waren dan wel niet, de nog steeds niet gevangen garnalen, maar we hebben lekker gegeten. Ook van de wraps die we er voor de zekerheid bij genomen hadden. En de huiswijn, die hier per avond veranderd, was ook goed. Eenmaal thuis hebben we bijtijds ons mandje opgezocht. Wel hebben we nog eerst het plan voor de volgende dag besproken en hebben we een heuse klopjacht gehouden op 2 grote torren. De gezusters Barnhoorn met hun benen op de bank en Areen en "moi" als de hunters. Eind goed al goed, een lekker nachtje volgde dromend van flippers en walvissen.

Groetjes, THE BIG 4

• 17 September 2015 - 17:16

Marco:

Genoten van dit verhaal, mooi geschreven pa! Ik heb erg moeten lachen om Pilletje en de grote torren. Brrrrr! Ik ga nu weer snel verder met het lezen van de andere blogs.

Dikke kus,

Marco

• 26 September 2015 - 01:01

Family Barnhoorn:

Beste 4,

wat een kort verhaaltje dit keer. Sta je toch gek te kijken als je bij 'Pilletje' geen pilletje kan halen. hahahaha. En dat van die torren, daar zou ik ook nog voor in zijn. Zolang het maar geen spinnen zijn want dan haakt deze jongen ook af. Net zoals de reactie hiervoor ga ik snel verder met de andere blogs aangezien ik er een aantal achter loop.

Gr. vanuit Valkenburg