"Veilig thuis" - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu "Veilig thuis" - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Bram Barnhoorn - WaarBenJij.nu

"Veilig thuis"

Door: BB

Blijf op de hoogte en volg Bram

30 September 2015 | Nederland, Bodegraven

"Veilig thuis"
Beste mensen, met deze laatste berichtgeving wil ik allereerst jullie allemaal bedanken voor het lezen van de blog en het reageren. Het is niet om in herhaling te vallen, maar het was leuk om op deze manier contact te hebben met het thuisfront. Ver weg van je vertrouwde omgeving doet dat goed. Want ondanks alle diepe indrukken die wij op deze reis opdeden, wil je toch iets oppikken van familie en vrienden. Na het afkicken op maandagochtend volgde het afscheid van onze gastheren en gastvrouwen in Leopard Mountain Lodge. Alden onze gids, onze serveerster en bruine nachtegaaltje en de rest van de crew. Goed dat Rina al een koffer vol had aan haar giraffe. Anders had er zomaar een bruin nachtegaaltje bij kunnen zitten. Mijn koffer was al afgeladen, dus daar was ook geen plaats meer. Zij wilde zo graag mee naar Holland. Daar blijven en oud te worden en dan terug naar Afrika voor het laatste stukje. Ik heb haar weten te overtuigen hoe mooi of Afrika is en dat zij het daar ook goed kan hebben. Lieve meid en ze heeft ons best vermaakt met haar gulle lach en zangkunsten. Daarna begon de terugreis en reden Bram en Areen de bolide richting Durban. Op de route werd Richards Bay aangedaan. Bij de "marina" dronken we een laatste kop Zuid Afrikaanse cappucino. Geen koffie met Amarula, want de koppies moesten zuiver blijven in het spektakel van het Zuid Afrikaanse verkeer. Eenmaal onze auto ingeleverd snel naar de vertrekhal van Mango. Deze piloot had duidelijk meer vlieguren. Hij zat snel en goed in de lucht en was ook snel in Johannesburg. Beter als die piloot van de vorige binnenlandse vlucht. Die zorgde ervoor dat we elkaar even bedenkelijk en bezorgd aankeken toen hij ons de lucht in slingerde. In Johannesburg op die giga luchthaven waren we bijna Corretje kwijt. Waar wij bij elkaar bleven dwaalde zij van de kudde af. Niet goed opgepast op de drives. Daar had je kunnen leren dat je dat in de dierenwereld, maar dus ook in de mensenwereld niet moet doen. Want voordat je het weet ben je "de sjaak". Gelukkig was zij snel gelokaliseerd. Maar het was wel ff schrikken. Stel je voor Corretje zonder label tussen al die Afrikaantjes. Onze Boeing 747 was een heerlijk vliegtuig voor de terugvlucht richting Londen. Het licht ging al snel uit bij diverse leden van de Big 4. Met daarvoor nog een drankje en een lekkere hap eten werd er heel wat afgezaagd. Een mooi muziekje, een film en een lekker ontbijtje deden de rest bij de voorspoedige terugvlucht naar het Europese continent. Het laatste stukje van Heathrow naar Schiphol was ook comfortabel. Al snel doemde de Nederlandse kust op en vlogen we over onze woonplaats Katwijk aan Zee richting Schiphol. Dankbaar en voldaan stapten we daar uit het vliegtuig na een lange maar goed verlopen reis. Tegenvaller was dat op Londen onze koffers niet meegestuurd waren. Extra vlieguren dus voor de giraffe die nog steeds klem zat in de koffer en maar af moest wachten of hij ongeschonden op Schiphol mocht aankomen. Bram was zo goed om op Schiphol achter te blijven. Na de aangifte van het achterblijven van de koffers bij een lieftallige jongedame begon het lange wachten. Maar het was niet voor niets. Om 14.30 uur kon er een belletje naar Katwijk dat er een lastdier, genaamd Bram, met 4 koffers en een rugtas op Schiphol stond. Hij wilde ook graag met zijn giraffe naar huis. Areen haalde Bram op en zo kwam alles weer op z' n pootjes terecht. Ons nieuwe ongeschonden huisdier heeft inmiddels een plaatsje gekregen op de vensterbank. Dus als je voorbij fietst mag je naar ons en de giraffe zwaaien. Wij zwaaien wel voor hem terug.

Lieve mensen nogmaals bedankt voor jullie reacties en als ik "bij leven en welzijn" een volgende reis mag gaan maken nemen wij jullie weer mee op ons avontuur

Een hartelijke groet, THE BIG 4

• 30 September 2015 - 15:44

Annie En Kees:

Hallo, welkom thuis !!! we zijn erg nieuwsgierig hoor naar alle foto's
    tot ziens, annie

• 30 September 2015 - 17:29

Dita:

Lieve allemaal,
    dank ook voor dit laatste stukje avontuur en met name voor de mooie foto's, ze kunnen toegevoegd worden aan Joriks archief. Jammer dat ze niet aan boord te koop waren, reden om nog eens te gaan....en weten jullie zeker dat alle big 4 zijn aangekomen? Ik ben bang dat mijn bloemen inmiddels vergaan zijn bij de voordeur (stille hint).
    Dank voor de mooie verhalen: Wellekom in ons mooie Kattuk!
    Liefs, André, Dita, Lina en Jorik

• 30 September 2015 - 17:39

Ida:

Welkom thuis! Het was erg leuk jullie te volgen:))

• 30 September 2015 - 17:50

Yvonne:

Welkom thuis allemaal. Gisterenavond Areen even gezien. Zag er heerlijk ontspannen uit en zat nog vol met alle indrukken. Zienderogen zeker genoten van deze prachtige reis.
    Sterkte jullie met de 'gewone' mensenwereld en geniet nog even van de heerlijke najaarszon, zowel in Noordwijk als in Katwijk. Yvonne

• 30 September 2015 - 22:35

Hanny En Rob:

Back home! Met een heleboel belevenissen en herinneringen in the pocket. Welkom terug.

• 01 Oktober 2015 - 08:46

Nico Hoek:

Beste Big4. Wat hebben we genoten van alle verhalen en van de foto's. Het was super gaaf om al jullie belevenissen op deze manier mee te maken.
    Hopelijk zijn jullie al een beetje geacclimatiseerd. En bedankt voor het meenemen van de zon zodat wij nu ook mooi weer hebben ;-)

Nico en Petra Hoek

• 02 Oktober 2015 - 15:59